Sizde benim gibi bir Temmuz sabahı uyanıp artık gidecek bir okulunuzun olmadığının farkına mı vardınız? Üniversiteyi bitirdiğiniz sene tüm Dünya'da ekonomik kriz mi çıktı? Artık bir yetişkin olduğunuzu kanıtlamak istiyorsunuz ama elinizde ekonomik özgürlüğünüz mü yok?

İşteeee bende aynı sorunlar yaşamaktayım ve bu sorunlara çözüm aramaktayım :)

8 Şubat 2010 Pazartesi

İlk kez Pasaport almak

Oncelıkle bankaya pasaport harcı yatırmanız gerekıyor 6 ay -1 yıl-2 yıl -3 yıl -5 yıllık olmak üzere opsiyonlarınız var. Nitekim 6 aylık pasaport çoğu ülke tarafından tercih edilmemektedir.
 Bankadan dekontunuzu alıp ilçe merkez karakoluna gidin. Orda nufüs cüzdanınızın fotokopisini çekiyorlar. Aslında ihtiyacınız olduğundan giderken kapıya başka bir kimliğinizi bırakmayı unutmayın. 4 tane beyaz fonda çekilmiş fotoğrafa ihtiyacınız var. Eğer yanınızda yoksa üzülmeyin Kadıköy İlçe Emniyet'te fotoğraf makinası var. 5 TL'ye kolayca temin edebiliyorsunuz. 138 TL defter parasını Emniyet müdürlüğünde ödeyeceksiniz. 20 kuruş ödeyip sarı bir zarf ve bir form alıcaksınız. Formun sadece ön kısmını itinayla doldurun. ( eksik bilgi olursa soru sorarak doldurmak zorunda kalıyorsunuz.)

Asıl eziyetli kısma geldik. Çok kalabalık olduğu için erkenden sıra tutmaya gidin. Ben sahsen Cuma günü sabah 8.00'da gittiğimde, bana verilen sıra numarası 103'tu ve 103 kişiden daha fazla insan vardı. En son duyduğum rakam 145 idi. Saat 10.00  olduğunda sıra daha 20'ye gelememişti.

Bugün sabah 6.40'ta gittim. 2. sırayı verdiler. Saat 7.15 te upuzun bir kuyruk olmuştu. İçeri girdim, kontrolden geçip saatin 8 olmasını bekledim. Sıra bana gelince önce parmak izi alma masasına gittim. Scanner bozulması nedeniyle 20 dakikada fazladan bekleyerek sonunda işlem masasına ulaşabildim. Belgeleri toptan istiyor memurlar ( tek tek vermeyin). Nereye gideceğiniz sorusunu sorular. İki yeri imzalamanız gerekiyor sonra belgelerin hepsini size geri teslim edip sizi vezneye yolluyorlar. Vezne 138 TL lik ödeme karşılığında size makbuz veriyor. Bu makbuz sizin ertesi gün pasaport almanız için gerekli olan belge, kaybetmeyin. Ayrıca parmak izi kağıdınızın tekinide size geri iade ediyorlar, onu muhafaz etmeyi unutmayın, işinize yarayabilir.

Sonunda gönül rahatlığıyla işiniz bitiyor. Derin bir nefes alıyorsunuz. Sabırsızlıkla yarını beklemeye başlıyorsunuz. Sabah 10'dan itibaren gidip numara alıp pasaportunuza kavuşabilirsiniz. Çok sıra olmuyor almak için.

Şimdiden bu yorucu parkurda size başarılar...:) Kolay gelsin...

1 yorum:

  1. Bazı emniyet müdürlükleeri parayı kendileri de alıyor ama Kadıköy ilçe mutlaka bankaya yatırılmasını istiyor.

    YanıtlaSil