Sizde benim gibi bir Temmuz sabahı uyanıp artık gidecek bir okulunuzun olmadığının farkına mı vardınız? Üniversiteyi bitirdiğiniz sene tüm Dünya'da ekonomik kriz mi çıktı? Artık bir yetişkin olduğunuzu kanıtlamak istiyorsunuz ama elinizde ekonomik özgürlüğünüz mü yok?

İşteeee bende aynı sorunlar yaşamaktayım ve bu sorunlara çözüm aramaktayım :)

11 Nisan 2010 Pazar

Geriye sayım...

Günler giderek azalırken sanki benim yapacak işim çoğalıyor... Bugün yemek kitabımı yurtdışına götüremeyeceğim için bilgisayara kaydetmeye başladım tabiki sizinlede paylaşıcam. Annem'in tariflerinden inciler ilk 22.03.2001'de yazmaya başlamışım defteri. Perşembe günü saat 17:30'da İzmir'de :)

Dün anneme bilgisayarı nasıl kullanacağını öğrettim. Yokluğumda bizimle kolay iletişim kurması için. İnternete nasıl girileceğini gösterdim. Hatta facebook bile açtım fotoğraflarımızı görmek isterse diye... Artık bilgisayarı kullanmayı öğrendiğine göre televizyondan vazgecip internet bağımlısı olur diye korkuyorum :) Gelelim tariflere...

Hindi Etli Su Böreği

Malzemeler:
-1 paket hindi but kuşbaşı
-1 kg. Un
-250 gr tereyağı
-2 su bardağı rendelenmiş taze kaşar
-1 su bardağı süt
-1 su bardağı mısır nişastası
-1 kahve fincanı sıvı yağı
-10 adet yumurta
-1 demet maydanoz
-2 adet domates 4-5 adet soğan
-tuz ve karabiber.

Hazırlanışı:
Unu havuz şekilinde açıp içine ymurta,tuz, sıvı yağ ile yoğurarak hamur haline getirin. Haöuru 12 pazıya bölüp üzerine bastırarark bir süre dinlendirin. Bu esnada hindi but kuşbaşlarını mutfak robotunda kıyma haline getirip soğan ve sivri biberlerle kavurun. Harca tuz ve karabiber ilave ettikten sonra süzgeç içinde dinlendirmeye alın. Beklettiğiniz pazıları mısır nişastasıyla yufka şeklinde açın. Hazırladığınız yufkaları bekletmeden kaynar suda bir taşım tutup soğuk suya çıkartın. Soğuttugunuz yufkaları bir süzgeçte bekletip suyunu tamamen atmasını sağlayın. Tereyağı ve sütü bir taşım kaynatıp oda ısısına getirin. Yaklaşık 40 cm. Çapında yuvarlak veya benzeri ölçülerdeki tepsiyi yağlayıp bir kat yufkayı yerleştirip hazırladığınız yağı üzerine serpin. 2. Katı ilave edip hazırladğınız hindili harcı, kıyılmış maydanoz ve kaşar peyniri ara ara şerpiştirip tereyağını ilave edin. Bu işlemi son kata kadar tekrarlayıp 180 derece fırında alt üst ederek pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder