Sizde benim gibi bir Temmuz sabahı uyanıp artık gidecek bir okulunuzun olmadığının farkına mı vardınız? Üniversiteyi bitirdiğiniz sene tüm Dünya'da ekonomik kriz mi çıktı? Artık bir yetişkin olduğunuzu kanıtlamak istiyorsunuz ama elinizde ekonomik özgürlüğünüz mü yok?

İşteeee bende aynı sorunlar yaşamaktayım ve bu sorunlara çözüm aramaktayım :)

12 Mart 2010 Cuma

Avustralya

Okul bitti ve yeni hayatım başlayalı 9 ay oldu. Bunca zaman sürekli yurtdışına gitmek için uğraşıp durdum. Farklı amaçlarla bir çok ülke hakkında bilgiler toplayıp, araştırmalar yaptım. En kötü ihtimalle interrail yaparım düşüncesiyle kendime bir rota belirleyip, gitmek istediğim tüm ülkeler hakkında derin ve çok önemli bilgiler edindim. 

Ama şuan ki bulunduğum nokta başlangıcımdan çok uzakta... Avustralya...

Adını hep dizilerde, filmlerde duyduğum bir ülkeydi. Dunya'nın sonuydu benim için. Saat ile mevsimlerin farkıyla hep merak uyandırmıştı bende.  Üniversite hayatımın bitiş sunumunda Avustralya'da Campain Palace Reklam Ajansı'nın sunumu verildi. Araştırma yaparken daha fotoğraflarıyla başlayan hayranlığım, reklam ajansının yaptığı işleri görünce ikiye katlandı. Kendi kendime hep sorduğum ama hiç bir zaman yanıtını bulamadığım sorunun cevabı artık karşımdaydı. 10 yıl sonra kendini nerde görmek istiyorsun? Ben şahsım adına artık Sidney'de olmak istiyorum ve o reklam ajansında art directör olduğumun hayallerini kuruyorum. Artık hayattan bir beklentim, bir isteğim uğrunda çalışacağım bir hedefim olmuş oldu böylelikle.

Hemen internette girip Avustralya hakkında detaylı bir ön araştırma yaptım. Gerekli olan belgeleri hazırladım ve Dil kursu aramaya başladım.

Osmanbey'de bir firma buldum. Real Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı firması  www.auegitim.com . Sema Hanım bana daha detaylı bilgiler verdi. Öncelikle Pasaportumun scan edip maille yolladım. Gerekli olan belgeler; En az bir yıl geçerli pasaport, 4 tane yeni çekilmiş fotoğraf, Nüfus Cüzdanı ve fotokopisi, Vukuatlı Nüfus örneği, Sabıka Kaydı, Varsa Evlenme Cüzdanı, Askerlik tecil /terhis belgesi, Diploma ve Transcriptler, En az 3 ay önce bankaya yatmış para, 10 ay dil eğitim vizesi için en az 35.000TL (okul -yemek- barınma için), Sponsorunuzun tahaahütnamesi, 3 aylık maaş bordrosu. Bunların dışında 85TL Tercüme parası var. Vize parasıda 756 TL. Unutmaması gereken en önemli husus; konsolosluk vize parasını geri ödemiyor.


Sonra 6 hafta kadar bir bekleyiş başlıyor. Sanşlıysanız ve belgelerinizde sorun yoksa daha erkende cevap geliyor. Sizden Amerikan Hastenesinden alacağınız sağlık raporunuz için gerekli evrakları yolluyorlar. Bunun ücreti 180 TL. Sağlık kontrolunde; Kan ve idrar tahlilleri, görme testi, boy ve kilo ölçümü yapılıyor. Sonra uzman bir doktor size sorular sormaya başlıyor. Sigara, alkol, uyuşturucu, aileden gelen hastalıklar gibi arkasından sizi muayne edip akciğer rontgeni çektirmeye yolluyor. Rontgen çekiminden sonra sağlık işleriniz hallolmuştur. Sonuçları doğrudan hastane konsolosluğa yolladıkları için gidip sonuçları almanıza gerek kalmıyor.


Eğer onlardada bir sorun çıkmazsa; okul taksitlerinizi ödemenin zamanı gelmiştir. Aud para biriminden okul paranızı yatırıp makbuzu ya elden firmanıza teslim ediyorsunuz yada faxla. Firmanızda ödendi makbuzunu konsolosluğa yolluyor. Veeee beklenen an onay gelirse pasaportunuzu size postayla yolluyorlar. Geriye kalan adımlar için biraz beklemeniz gerekiyor çünkü daha o adımları yaşamaya geçmedim :D Hep beraber bekleyip neler olacağını görelim.


Siz herşeyden önce sizin gitmenize uygun bir tarih belirleyip, mesela vizeye başvurduğunuzdan 3 ay sonrasına uçak bileti ayırtmayı ihmal etmeyin. Ne kadar erken alınırsa biletler o kadar ucuz oluyor. Rezervasyon tarihleri zaten sizin vizeniz onaylandıktan sonraki bir tarihe kadar geçerli olacağı için son dakka bilet derdine düşmenize gerek kalmayacak hemde daha ucuza gelmiş olucak. Şayet vize onaylanmazsada zaten ayırtmış olduğunuz biletiniz rezarvasyon tarihi geldiğinde hala kesilmemişse otomatik olarak iptal edilmiş olucak. Emirates 30kg bavul sınırı varken diğer havayollarında 20 kg hakkınız olduğunu unutmayın. Dubai' de transit geçiş yapacaklar için ise Türkiye Vatandaşı iseniz vize istemiyorlar haberiniz olsun.


Tekrar görüşünceye kadar bol heyecanlı günler dilerim :)

4 yorum:

  1. Avustralyada hangi şehirleri önerirsiniz dil okulları için..

    YanıtlaSil
  2. Eğer Türklerin çok olduğu bir yer istiyorsanız Melbourne tercih edilebilir. Ben Sidney'i tercih ettim. Brisbane daha sıcak bir iklime sahiptir. Daha kalıcak yeri daha uygun bulabilirsiniz ama okul fiyatları çok değişmiyor.

    YanıtlaSil
  3. Ben burda yaz mevsimindeyken gidecektim ama Yarım küre farkı da olacağı için sıcak bir yer tercih etmem gerekecek galiba... Brisbane olabilir... Daha detaylı bilgi toplamam lazım...

    YanıtlaSil
  4. Sidneyde kar yok ama İzmir'in havası gibi diyorlar her daim güneş ve yağmur beklenebilir.
    Brisbane bahar ve yaz yaşanıyormuş sürekli soğuk bulman zor. birde Avustralya Türkiye'nin tam zıttı. biz ısınmak için güneye inerken onlar kuzeye çıkıyorlar.

    YanıtlaSil