Sizde benim gibi bir Temmuz sabahı uyanıp artık gidecek bir okulunuzun olmadığının farkına mı vardınız? Üniversiteyi bitirdiğiniz sene tüm Dünya'da ekonomik kriz mi çıktı? Artık bir yetişkin olduğunuzu kanıtlamak istiyorsunuz ama elinizde ekonomik özgürlüğünüz mü yok?

İşteeee bende aynı sorunlar yaşamaktayım ve bu sorunlara çözüm aramaktayım :)

26 Aralık 2009 Cumartesi

İşsizlik

 Bugün içimde yazı yazma isteğiyle uyandım, sesimi duyurma hevesiyle oturdum bilgisayarın başına. Bloguma genel bir ad koyma merasimim bitirdikten sonra artık neler yazabileceğime  karar verdim.
 Türkiye'nin en önemli sorunu "İşsizlik".  Yıllarca okuyup değişen eğitim sisteminin kurbanlarından biri; 23 yaşında üniversiteden yeni mezun bir işsizim. İlkokuldan 5.ci sınıftan mezun olduktan sonra hazırlık okuyacaksın dediler, okudum pat 8 yıllık temel eğitim geldi ve ilkokulla ortaokullar birleştirildi. Sonuç fazladan 1 sene kayıp... Lise bitti artık ÖSS Zamanı yıl 2004 en zor sınavlardan biriydi ne oldu ite kaka girdik bir üniversiteye...ve yıl 2009 krizler yılı... Ben okuldan yeni mezunum...


 İş aramalara başladım herkes en az 2 yıl tecrübe isterken ben nasıl iş bulabilirim ki? Birden başlamak lazım ki tecrübemiz olsun. Başvuruların sonuçsuz kalması, Çevrenden gelen sorular "- ee okulda bitti şimdi ne yapacaksın?", Aile içinden gelen suçlamalar "- bunca yıl okudun evde oturmak için git iş bul çalış!".


Hayattan bıkma noktasına getiriyor insanı hele ki sizi karşılaştıracak insanlar varsa çevrenizde bak amcanın oğlu Ahmet şu kadar maaşla işe girdi diye... "-Lütfennn bende insanımm bu kadar üstüme gelme" diye isyan ederiz. Yüzünüze kapanan iş kapılarınımı yoksa aile içindeki yediğiniz laflara mı üzüleceğinizi bilmezsiniz. Ama hayattan hep bir umutla yeni günden dilekler dilekten de vazgeçmezsiniz.


Hayatımızın her anında krizler olucak önemli olan bu krizlerle nasıl başedebildiğimizdir.
Korkular insanlara ket vururlar. Siz de korkuların sizi engellemesine izin vermeyin ve asla denemekten vazgeçmeyin. Bir gün mutlaka emeğinizin karşılığını alıcaksınız.

1 yorum:

  1. Sabreden derviş muradına erermiş demek istemişsin gibi geldi bana :)
    Cok güzel yazı ruh2.. Ellerine saglik;)

    YanıtlaSil